مقاله ای کامل در مورد چاپ دیجیتال
نوشته شده توسط : مجیدی

چاپ دیجیتال چیست؟ Digital printing 
چاپ دیجیتال فرآیند انتقال محتوای متنی یا تصویری به محصولات چاپی مختلف است. در طی این فرآیند ، چاپ حرفه ای و با کیفیت در تیراژ کم انجام می شود. برای چاپ دیجیتال ، اغلب از چاپگرهای جوهرافشان و لیزری حرفه ای یا چاپگرهای بزرگ استفاده می شود. بزرگترین تفاوت چاپ دیجیتال با سایر روشهای چاپ این واقعیت است که نیازی به صفحه چاپ (آلومینیوم روی) مانند مدل چاپ افست نیست.
عملکردهای چاپ دیجیتال
عملکردهای چاپ دیجیتال
هزینه چاپ دیجیتال بیشتر از چاپ افست است. در عین حال ، در هزینه های دیگر مانند چاپ صفحه ، سرعت بخشیدن به مراحل آماده سازی و جبران هزینه ها نیز صرفه جویی می کنید. این یکی از ویژگی های برجسته چاپ دیجیتال است. می توانید از چاپ دیجیتال بر روی انواع محصولات چاپی استفاده کنید که هر کدام کاربردها و مزایای خاص خود را دارند.
چاپ دیجیتال: دستگاه جدید 2021
نمونه چاپ محصولات دیجیتال نمونه چاپ دیجیتال
در اینجا چند نمونه از کاربردی ترین محصولات چاپ دیجیتال آورده شده است:
چاپ رنگی: چاپ رنگی یکی از انواع چاپ دیجیتال است که در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می گیرد. از تبلیغات تجاری گرفته تا کتاب های درسی گرفته تا بروشورها ، همه آنها وابسته به صنعت هستند. استفاده از چاپ رنگی به افزایش زیبایی بصری و کیفیت محتوای شما کمک می کند.
• چاپ تک رنگ: یکی از رایج ترین انواع چاپ ، چاپ تک رنگ است. هزینه نسبتاً ارزان این نوع چاپ باعث شده است بسیاری از مردم استفاده از رنگ ها را رها کرده و چاپ سیاه و سفید را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که کیفیت این نوع چاپ هیچ تفاوتی با چاپ رنگی ندارد و تنها تفاوت آن در استفاده از رنگ ها است.


چاپ پوستر - پوسترها بروشورهای بزرگ نامیده می شوند. می توانید از پوسترها برای تبلیغات ، اطلاعات و موارد مشابه استفاده کنید. استفاده از تصاویر و طرح های گرافیکی به تأثیرگذاری بیشتر پوسترها کمک می کند. چاپ پوستر دیجیتال به افزایش کیفیت و دید محتوای شما کمک می کند.


برچسب ها: یکی از مفیدترین محصولات در صنعت تبلیغات ، برچسب ها هستند. اغلب اوقات ، اطلاعاتی مانند نام شرکت ، لوگو و سایر اطلاعات لازم برای تماس مخاطبان با شما بر روی برچسب چاپ می شود. به این ترتیب ، با قرار دادن یک برچسب روی بسته بندی محصولات یا خدمات خود ، اطلاعات مورد نیاز مخاطبان خود را به طور مختصر ارائه می دهید.


جزوه ها: جزوات بر اساس تعداد سطرها و تعداد صفحات به دو دسته دو ، سه و چهار صفحه ای تقسیم می شوند که هر کدام برای اهداف خاصی استفاده می شوند. ارائه اطلاعات در مورد محصولات ، ارائه خدمات ، ارائه محصول جدید ، ارائه یک نام تجاری ، ارائه اطلاعات تخصصی و غیره. از جمله اطلاعات ارائه شده توسط بروشورها و اهداف آنها می باشد.


چاپ دیجیتال کاتالوگها: کاتالوگها به منظور تبلیغ برند ، خدمات و محصولات چاپ و به مشتریان ارائه می شوند. کاتالوگ به مشتریان شما کمک می کند تا اطلاعات مربوط به هر محصول را به راحتی بیابند و نسبت به کسب و کار شما احساس بهتری داشته باشند.
• کارت ویزیت: کارت ویزیت هر برند بیانگر شخصیت آن است! با داشتن یک کارت ویزیت زیبا و با کیفیت ، شما برند خود را در بهترین حالت ارائه کرده و راه های ارتباطی خود را ارائه می دهید. چاپ با کیفیت و طراحی مناسب کارت ویزیت نشان می دهد که مخاطبان شما چقدر برای شما مهم هستند.


چاپ کتاب دیجیتالی: کیفیت بالای چاپ دیجیتال باعث شده بسیاری از افراد از این روش برای چاپ کتابهای کم تیراژ استفاده کنند. علاوه بر این ، چاپ دیجیتال این امکان را برای مردم ایجاد کرده است که هر کتاب را به صورت جداگانه تغییر داده و چاپ کنند.


• کارت دعوت: یک کارت دعوت زیبا و با کیفیت که ارزش مخاطب را برای شما بیان می کند. استفاده از چاپ دیجیتال کارت دعوت ، چاپ با کیفیت و زیبایی را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به راحتی توجه مخاطبان را به خود جلب کند.
دفتر کار: استفاده از کیت اداری یکی از بهترین روش ها برای سازماندهی اسناد و نامه های اداری است. سربرگ ، پاکت نامه و پاکت A5 از جمله عناصر ست اداری است. چاپ اطلاعاتی مانند نام تجاری ، لوگو و شعار سازمان در ست اداری تاثیر بسزایی در افزایش اعتبار برند شما خواهد داشت.
تراکت ها: تراکت ها اسناد تبلیغاتی هستند که در زمان ها و مکان های مختلف به دست افراد می رسند. چاپ با کیفیت می تواند رساله شما را از رقبای شما متمایز کند. این کار تاثیر تبلیغات شما را افزایش می دهد.


برای آشنایی با فرایند چاپ دیجیتال فیلم های زیر را ببینید و روی لینک کیلیک کنید.

https://www.aparat.com/v/HpTJE?playlist=209791

https://www.aparat.com/v/hmAL8?playlist=209791&%DA%86%D8%A7%D9%BE_%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84_%D9%88_%D8%AE%D8%B7_%D8%AA%D8%A7

https://www.aparat.com/v/JpefO?playlist=209791





:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: